Jarrulevyjen ja palojen vaihto eteen.
Jarrulevyt olivat huonossa kunnossa, sekä jarrupalat olivat kuluneet epätasaisesti toisiinsa nähden.
Jarrupalojen epätasainen kuluminen on merkki jo syntyneestä ongelmasta, koska niin paloille käy jos ne ovat jumittuneet pidikkeisiinsä, eikä ne painaudu tasaisesti jarrulevyä vasten.
Epätavalliset äänet kuten esimerkiksi ulina usein kielii jarrujen ongelmista.
Joissain autoissa toki on toimintoja, jotka kertovat kuskille merkkivalojen avulla mahdollisista liian kuluneista jarrupaloista, tai muista ongelmista jarruissa.
Jarrujen purkamisessa helpottaa kun satula kiinnitetään nippusiteellä jouseen kiinni, ja niin myös varmistetaan ettei esim jarruletkut vahingoitu työn aikana kun ne eivät kannattele satulaa.
Jarruja ei selvästikkään ollut huollettu vähään aikaan, ja se tuli esiin jumittavina pultteina ja siitä ettei jarrupalatkaan liikahtanetkaan pelkin käsivoimin.
Vaikkei mitään vaihdettaisi, jarrujen rasvaaminen ja putsaaminen tulee tarpeeseen silloin tällöin, koska välillä jo huoltamisen puute voi aiheuttaa ongelmia vaikkei yleisesti vaihdettavat osat olisikaan liian huonossa kunnossa.
Jarrulevy oli selvästi huonokuntoinen ja vaihdon tarpeessa.
Toisessa jarrupalassa oli huomattavasti vähemmän pintaa jäljellä kuin sen parissa.
Uusi levy putsataan puhdistusspraylla, jotta sen pinnasta saadaan rasvaa pois.
Levyn pyyhkiminen asentamisenkin jälkeen on suotavaa, kun siihen kosketaan useamman kerran mahdollisesti likaisilla käsillä tai hanskoilla.
Rungosta puhdistetaan ja viilataan pinnat joita vasten palat menevät.
Tämän avulla uusien palojen paikoilleenlaitto sujuu huomattavasti helpommin.
Palojen kosketuspintoihin levitetään kuparitahnaa, liukutapit putsataan ja niihin laitetaan uudet rasvat.
Paketti laitetaan kasaan ja lopuksi varmistetaan että kaikki on hyvin kiinni että jarrut toimii oikein.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti