perjantai 7. lokakuuta 2016

BMW

Kallistuksenvakaajan korihelojen vaihto sekä kallistuksenvakaajan pystytankojen vaihto.

Hela = joustava holkki (yleensä tehty kumista)
Helan tehtävä on tarjota kiinnityspisteet akselistorakenteissa/korissa. Ajomukavuuteen vaikuttaa helojen välittämä melu ajohyttiin.

Auto oli asiakkaan mukaan pitänyt selkeää kolinaa aikaisemmin.
Kun tarkastelimme toisen puolen pystytankoa, huomasimme että sen toinen pallonivel oli lähtenyt jo pois paikoiltaan.

1. Pyörät irroitettiin
2. Pystytankojen eli "koiranluiden" mutterit sekä niiden kierteet puhdistettiin teräsharjalla, ja suihkutettiin niihin ruosteenpoistajaa ennen avausyritystä.
3. Mutterit irroitettiin räikällä (hylsyavain) ja lukkopihtien avulla.
4. Kallistuksenvakaaja irroitettiin, jotta heloihin päästään käsiksi.
5. Vanhat helat irroitettiin, ja uudet vaihdettiin tilalle.
6. Kallistuksenvakaaja kiinnitetään takaisin, uudet koiranluut asennetaan, sekä pyörät takaisin paikoilleen.

Vanha pystytanko vielä paikoillaan olevana.













Uusi pystytanko.













Vanha pystytanko irroitettuna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti