tiistai 13. syyskuuta 2016

Seat

Huolto (öljynsuodatin, öljyt, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin)
1. Öljyproppu auki, annetaan öljyjen valua ja sillä aikaa irroitetaan öljynsuodatin.
Tässä autossa nähtiin parhaaksi ostaa uusi öljyproppu vanhan tilalle, ettei öljypohjan propun kierteet menisi rikki (siinä tilanteessa vaatisi koko öljypohjan vaihtamista). Vanhaa proppua pois ottaessa huomasimme nimittäin että sen kierteet jumittaa loppuun saakka.

Kyseisessä autossa käytetään ns kestoproppua, mutta myös muita öljyproppuja suositellaan vaihtamaan n. joka kolmannen öljynvaihdon yhteydessä, jotta kierteet pysyisivät kunnossa öljypohjassa ja että öljyt pysyvät tiiviisti sisällä, ettei vuotoja syntyisi.




Vanha proppu.

2. Laitoimme uuden propun kiinni, ja uuden öljynsuodattimen paikalleen.
3. Pohjapanssari kiinnitettiin takaisin.
4. Öljyä laskettiin hieman alle vaaditun määrän, jonka jälkeen auto käynnistettiin hetkeksi.
5. Odotettiin öljyn pinnan tasoittuvan, jonka jälkeen katsottiin tikulla paljonko öljyä on autossa nyt.
6. Lisättiin öljyä puuttuvan määrän ja tarkistettiin vielä kerran että sitä on riittävästi. Sen jälkeen öljykorkki kiinni, ja öljytikku paikalleen.


7. Raitisilmasuodattimen vaihto vaati "hieman" purkamista jotta siihen pääsi käsiksi. Muoviosia sekä pyyhkimet oli pakko irroittaa, että edes jonkun kädet mahtuivat irroittamaan suodattimen.
8. Raitisilmasuodattimen paikalta sekä muoviosista imuroitiin ylimääräiset roskat pois.
9. Ilmansuodattimen vaihto oli suht helppoa, se vaati vain muutamien ruuvien irroittamisen.
10. Irroitetut osat kiinnitettiin, ja auto oli valmis luovutettavaksi asiakkaalle.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti